Κυριακή 12 Ιουνίου 2011

Γιατί θα αγόραζα Chromebook αν η Google ενδιαφερόταν να τα πουλήσει και στην Ελλάδα


1. Πολύ θα μου άρεσε ένας υπολογιστής με προεγκατεστημένο λειτουργικό λίνουξ, 
το οποίο μάλιστα θα αναβαθμιζόταν αυτομάτως και γενικώς θα φρόντιζε για την καλή λειτουργία του από μόνος του.
Με απλά λόγια, δε θέλω να ανησυχώ για τη συντήρηση οποιουδήποτε λειτουργικού.
Εγώ μόνο θέλω να το χρησιμοποιώ ως εργαλείο για τις υπολογιστικές μου ανάγκες.
Είμαι ένας μέσος χρήστης των ΤΠΕ, και ευχαρίστως θα άφηνα την επίπονη δουλειά της συντήρησης του λειτουργικού στους επαΐοντες τεχνικούς [τους οποίους θαυμάζω και σέβομαι απεριόριστα για τη λεπτολόγα δουλειά τους], δηλαδή τους επαγγελματίες προγραμματιστές της Google και όλα τα μέλη της κοινότητας ανοικτού κώδικα που δημιουργούν το Chrome OS.
Μου αρκεί να απολαμβάνω τους καρπούς των προσπαθειών τους: τη σταθερότητα, την ασφάλεια, την τεχνολογική υπεροχή, την ελευθερία που γενικά προσφέρει ένα λειτουργικό σύστημα λίνουξ.
2. Σχεδόν οτιδήποτε κάνω στον υπολογιστή μου πια είναι στο διαδίκτυο ή προορίζεται γι'  αυτό. Ακόμη κι ό,τι κάνω εκτός διαδικτύου, επίσης θα ήθελα κάποια στιγμή να τα μοιραστώ με τους φίλους μου, τους συμβατικούς ή τους κατοίκους της κυβερνοχώρας.
3. ´Εχω, όπως χιλιάδες χιλιάδων άλλοι Έλληνες, σύνδεση ευρυζωνική τόσο στο σπίτι όσο και στη δουλειά, και επί πλέον μπορώ να βρω δωρεάν σε πολλά σημεία ανά την Ελλάδα, π.χ. σε καφετέριες με ελεύθερο wifi.  Η σύνδεση στο διαδίκτυο δεν είναι πια εξωτικό φρούτο, ακόμη κι αν δεν μπορεί κανείς [όπως εγώ]  να πληρώνει τις γελοία πανάκριβες συνδέσεις «internet on the go».
4. Πόσο θα ήθελα να είχα ένα υπολογιστή που να έκλεινε και άνοιγε σχεδόν αυτομάτως [σε λιγότερο των 10 δευτερολέπτων] και μάλιστα να μου είχε ανοίξει και ένα φυλλομετρητή!
5. Τα περισσότερα πράγματα που κάνω με τον υπολογιστή μου:
α] σουίτα γραφείου
β] διαδίκτυο
γ] εκπαιδευτικά προγράμματα
δ] φωτογραφίες, καμιά φορά ίσως και κάποια απλή επεξεργασία τους
ε] σπανιότερα παιχνίδια
μπορούν να γίνουν μέσω κάποιου φυλλομετρητή, διαδικτυακώς.
Βέβαια, υπάρχουν πολλά ακόμη προγράμματα για πιο περίεργες εργασίες, άσε που πιστεύω ακράδαντα πως στο άμεσο μέλλον θα φτιαχτούν εφαρμογές που θα φροντίζουν οποιαδήποτε υπολογιστική μου ανάγκη.
6. Βρίσκω τη ιδέα του σύννεφου καταπληκτική! Μου επιτρέπει να βρίσκω όλα μου τα δεδομένα παντού και πάντα σε οποιοδήποτε μηχάνημα χρησιμοποιώ χωρίς να πρέπει να σώζω τίποτε, και κυρίως μπορώ να τα μοιράζομαι με οποιονδήποτε θέλω.
7. Υποθέτω πως μελλοντικά θα αγοράζω κυρίως ψηφιοποιημένο "άυλο" υλικό [βιβλία, μουσική, ταινίες, ειδικό λογισμικό], έτσι ένα διαδικτυακό κατάστημα χωρίς περιορισμούς τύπου DRM θα κάλυπτε κάλλιστα τις ανάγκες μου.

ΣΟΒΑΡΕΣ ΕΠΙΦΥΛΆΞΕΙΣ:
α] ασφάλεια των προσωπικών μου δεδομένων
β] η τιμή του Chromebook
θα έπρεπε να κόστιζε το πολύ 300 δολάρια, μιας και δεν νομίζω πως πρέπει να πληρώνουμε για το λειτουργικό σύστημα ή τις βασικές εφαρμογές, αλλά μόνο για τις υπόλοιπες υπηρεσίες μέσω ενός διαδικτυακού καταστήματος:
ψηφιακά προϊόντα, σύνδεση στο διαδίκτυο και φυσικά τον υπολογιστή. 
γ] το Chromebook πρέπει οπωσδήποτε να επιτρέπει τη χρήση του και εκτός σύνδεσης, ας μην ξεχνάμε και την πιθανή διακοπή ρεύματος που δε θα μας επιτρέπει να δουλεύει ο rooter, οπότε αν θα θέλαμε να δουλεύαμε, τα δεδομένα μας θα έπρεπε να σωζόταν στο μηχάνημα και αυτομάτως να στέλνονταν στο σύννεφο, όποτε επανερχόταν η σύνδεση στο διαδίκτυο.
Τι άλλο θα ονειρευόμουν;
Μια φιλική στα μάτια και στην μπαταρία, υπερ-αντανακλαστική οθόνη ηλεκτρονικού χαρτιού τύπου OPLC.
Σκέψου τις δυνατότητες που προσφέρει η Pixel Qi, Google!
Εμμανουήλ Νίνος

Το αρχικό μου άρθρο, στα αγγλικά, και σχετικά άρθρα άλλων συνεργατών της πύλης ανοικτού λογισμικού OSARENA
εδώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου